Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟ LPG TANKER FRIENDSHIPGAS
01. Η διασφάλιση της ασφάλειας στη θάλασσα, της πρόληψης ανθρώπινου τραυματισμού
ή απώλειας ζωής και της αποφυγής βλάβης στο περιβάλλον, ιδιαίτερα στο θαλάσσιο
περιβάλλον και στη περιουσία, είναι οι στόχοι του... Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης
για την ασφαλή λειτουργία των Πλοίων και για την πρόληψη ρύπανσης του
περιβάλλοντος (ISM Code), που είναι το κεφάλαιο ΙΧ της Διεθνούς Σύμβασης, για την
ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα SOLAS .
02. Για την διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας κάθε πλοίου και για τον καθορισμό
συνδέσμου μεταξύ της εταιρείας και του προσωπικού του πλοίου, κάθε εταιρεία, ανάλογα
με την περίπτωση, πρέπει να ορίσει ένα πρόσωπο (ή πρόσωπα) στην ξηρά,
που να έχει απ' ευθείας πρόσβαση στο υψηλότερο επίπεδο της διαχείρισης.
Η ευθύνη και η αρμοδιότητα του Εξουσιοδοτημένου προσώπου
(στα Αγγλικά DPA/Designated Person Ashore), πρέπει να περιλαμβάνει την
παρακολούθηση θεμάτων, που αφορούν στην ασφάλεια και πρόληψη ρύπανσης απο
τη λειτουργία κάθε πλοίου και να διασφαλίζει ότι παρέχονται τα απαραίτητα μέσα
και η υποστήριξη ξηράς, όπως απαιτείται.
(Φ.Ε.Κ. 709, τεύχος δεύτερο, 17 Αυγούστου 1995 Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης
για την ασφαλή λειτουργία των πλοίων και για την πρόληψη ρύπανσης του
περιβάλλοντος).
03. Ποια είναι η πολιτική της εταιρείας του LPG Tanker FRIENDSHIPGAS σχετικά
με την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος ;
Η εταιρεία πρέπει να διασφαλίσει ότι η πολιτική της εφαρμόζεται και διατηρείται
σε όλα τα επίπεδα οργάνωσης τόσο στην ξηρά όσο και στο πλοίο.
04. Ποια είναι τα αποτελέσματα του unscheduled Management meeting με θέμα
investigation and analysis του τραγικού συμβάντος ;
05. Η τήρηση των κανόνων της Διεθνούς Σύμβασης για την ασφάλεια της ανθρώπινης
ζωής στη θάλασσα είναι υποχρεωτική.
Capt. Νίκος Πλακάς